Tallinna linnavalitsus võttis tänasel istungil vastu Tallinna linna lasteaedade ja koolide eestikeelsele õppele ülemineku tegevuskava. Esimene, 2023/24. ja 2024/25. õppeaastat hõlmava perioodi tegevusplaan keskendub viiele prioriteetsele suunale, milleks on haridusasutuste juhtide ja õpetajate toetamine vajaliku eesti keele taseme saavutamiseks, õpetajatele koolituse pakkumine mitmekeelsete õpilaste õpetamise metoodikate osas, riigi ja linna tasandil õigusselguse loomine, õppematerjalide ja keeleõppe toe tagamine õpilastele ning uute õpetajate värbamistugi.
Tallinna linn soovib järgmisel aastal tõsta klassijuhataja ülesannete täitmise tasu 200 euroni, praegu on selle määraks põhikoolis 130 eurot ja gümnaasiumis 100 eurot kuus.
Tallinna linnavalitsus kavandab 2024. aastal eestikeelsele õppele üleminekut toetavateks tegevusteks üle 8,8 miljoni euro. Meetmete seas on nii õpetajate õpetamine, uute õpetajate värbamine, õpetajate metoodiline toetamine ja motiveerimine, laste toetamine eestikeelsele õppele üleminekul, nii lapsevanemate kui ka õpetajate toetamine ja nõustamine ja õpikeskkonna loomine.
Järgmise aasta Tallinna eelarves on haridusvaldkonna tegevuskuludeks kavandatud ligi 396 miljonit eurot, moodustades peaaegu 41 protsenti kogu tegevuskulude mahust. Peamised fookused hõlmavad üleminekut eestikeelsele haridusele, investeeringute mahu suurendamist ning õpetajate töötasu alammäära tõstmist.
Tallinna Õpetajate Maja juures tegutsev metoodika- ja kompetentsiüksus (MEKK) alustab aprillis eestikeelesele õppele üleminekut toetavate metoodiliste koolituste ja seminaridega.
16. aprillil toimuva MELT innovatsioonifoorumi „Tehisaru – kas parema tuleviku looja?“ laval arutlevad täna enam kui 20 Eesti ettevõtjat ja eksperti tehisaru kaasamise võimaluste, väljakutsete ja seniste kogemuste üle. Kõne all on nii AI rakendamine suurettevõtetes kui ka väiksemates loomeärides, sellega seonduvad rahastusvõimalused, tehisaru kasutamine personalitöö korraldamisel ning AI mõju tulevikule laiemalt. Kokku osaleb sündmusel üle 400 inimese.